Tuesday, May 10, 2011

..:: aku berjaya membuat kek... Akhirnya!!! ::..

Salam semua... ape kabo? rasa cam da lame lak tak update blog ni... almaklum lah, bz dgn interview, pastu ulang alik dr ipoh ke kk... dgn driving class lg, dgn cooking + baking class lagi on weekend... ahaksss... life is very wonderful and colorful,rite? byk yg kita kena cuba untuk pelbagaikan kemahiran diri... sebelum ni asyik bergelumang dgn ilmu dan kuliah... bila ade masa terluang ni, mmg aku nak guna peluang sepenuhnya dgn attend kelas memasak, kelas pembuatan kek, pastri etc... ahaksss...sebelum ni aku join untuk belajar wat pizza. hujung minggu br ni aku join mak-mak sedara aku kat kelas membuat kek... kitorg wat 3 jenis kek; kek coklat + ganache, kek walnut crumble, kek marble... dgn teknik-teknik dan tunjuk ajar yg diberikan oleh chef yg berpengalaman kat kolej komuniti kuala kangsar tu, alhamdulillah, semuanya menjadi... hehehe... mmg happening dan syiokkk habis... let's cekidaut~






























ini dia walnut crumble cake... yummy

bahan-bahan untuk buat butter cake / marble cake











it's me!

No comments:

Post a Comment