Wednesday, February 23, 2011

..:: yesss!!! aku kembali ::..

 
purpose of law - to uphold justice & fairness
Salam... ahaksss... rasa cam lame lak aku tak update blog aku ni... maklum saja lah minggu ni, minggu depan, minggu lg satu, dan minggu2x seterus nya aku akan bertambah bz dgn mcm2x test, dgn drafting lg, project paper lg, advocacy skills lg... pendek kata, mmg aku akan bz sepanjang februari & mac ni... hujung bulan mac da start final exam... berdebor teman dibuatnye... hari ni hari yang mendebarkan... sbb ape? sbb aku ade hearing utk civil procedure subject jap lg... aku byk belajar gradually ttg procedure bile aku sendiri yg prepare everything... start dgn SIC, then dgn AIS  dan seterusnya AIR. kena siapkan semua exhibit-exhibit yg aku nak tender kat court... the most important thing is that, aku kena digest, know inside out about my case... sebab aku ni jadi counsel for plaintiff, jadi nya aku la yg kena wat opening speech bile hearing tu... kena pastikan sume exhibits kena tag...






-----------------after hearing in Court-------------------------


Alhamdulillah... aku menang!!! lalalalalala.... aku rasa inilah hikmahnya bila kita terpaksa hadapi semuanya dan lakukan most of the work sendirian... di kala aku yg bz menyiapkan pleadings, tak sempat nak amalkan konsep 'practice, practice & practics', aku bersyukur sangat sbb aku sudah melepasi tahap ni. Bila aku dgr je 'application is granted", huhu, hepi gile rase... skg ni aku masih lg belajar, aku tak dapat nak bayangkan kalau lawyer yg menang byk kes tu, mesti kemenangan tu akan jd pembakar semangat untuk dorg lebih maju & berjaya. ekceli, bukan menang atau kalah persoalannya, yg penting kita dapat belajar sumthing selepas kita tempuhi hearing tu... mcm aku, aku selalu je ckp word 'ya @ yeah' dlm court... hearing td pun 14 kali aku guna word tu. tp lps tu aku guna 'indeed, Yang Arif'... at least aku tau tu mmg silap aku pun... yang penting semuanya berjalan lancar walaupun pd mula nya kena tegur & judge mengamuk sbb aku dan dua lg counsel for defendant lambat dtg court sbb x jumpa court tu... seb bek kes tak kena struck out... thanksss Madam!!! apapun, byk lg kerja menanti aku lps ni... ahaksss... hadapinya dengan tabah, Hawa (^_^)... kepada kawan-kawan, marilah kita sama-sama berjuang!!! hehehe...

No comments:

Post a Comment