Tuesday, February 8, 2011

..:: pEnInG yAnG MeMeNiNgKaN... kEpaLA Ku sEdAnG BerPuSiNg-PuSiNg ::..

Tick tock, tick tock... Cepatnya masa berlalu... Pantas seperti bullet train rasanya... Pejam celik pejam celik da masuk minggu kedua di bulan Februari... Hari Selasa yang bakal meninggalkan kita dan hari Rabu bersilih ganti pd keesokan hari... Maybe dengan kesibukan yg melanda diri aku pada ketika ini membuatkan aku tak sedar yg aku kini sudahpun berada di pertengahan semester... Bz dgn assignments la, dgn preparation for hearing lg, dgn project paper, nak wat drafting for PP lg... TEST EVIDENCE lagi this FRIDAY, presentation IBT lagi... Yessss!!! Banyak kerja yg perlu disiapkan... Inilah masanya kesabaran, ketelitian, kebolehan dan juga ketabahan dicungkil dan digilap dlm diri aku... Aku kena prioritize sume kerja supaya aku boleh manage masa aku dgn betul. I am super duper busy woman in this century, yeahhh bebeh! Ahaksss... Sempat lagi aku perahsantan dan blogging di saat genting seperti ini... Aku juz nak happy kan diri aku ni, al maklumlah sekarang ni aku tgh d0wn ckit. Lemah semangat tetibe... Balik je dr tutor siang td, aku basuh baju, sidai baju, sampai masa aku angkat baju-baju tersebut... hehe...  sementara tu aku print & compile sume notes criminal procedure, merajin-rajinkan diri aku dgn membuat drafting PP, try nak update notes EPS tapi tak menjadi sbb notes berterabur... Last-last aku luangkan masa aku dgn menatap wajah-wajah baby yg baru sahaja dilahirkan oleh kawan aku Sabtu lepas... Best gak bila tgk kawan2x aku hidup bahagia dgn family masing-masing... Aku bila lg? Gluppp, telan air liur sendiri kalau org tny soklan tu kat aku... hehe... 

Malam td aku berbual dgn auntie Khaty... auntie ni jiran aku kat Perlis time aku budak-budak dulu... tak sangka selepas 12 tahun akhirnya ketemu kembali di facebook... Mmg aku happy sesangat dapat keep in touch balik dgn beliau tambahan pula bila aku dgr beliau cite psl life beliau kat Moscow... Auntie tu ikut hubby beliau yang ditugaskan di Kedutaan Malaysia di Moscow... Beliau berkongsi pegalaman ketika berada di Moscow... Sebelum ke Moscow beliau tinggal di Pakistan... Auntie ada ajak aku pergi melawat beliau kat Moscow tu, dengan pelawaan tu tetibe aku teringin lak nak menjenguk negara orang... Aku mmg nak sangat pusing all over the world untuk timba pengalaman & belajar mengenali budaya, bahasa & kepelbagaian ragam manusia yg wujud di alam semesta ni. Aku harap impian aku ni akan tercapai juga suatu hari nnt, InsyaAllah... Dimana ada kemahuan, di situ ada jalan... Hendak seribu dalih, taknak banyak pulak berdalih... Hee... No pain, no gain,aite? So, aku kena lah tingkatkan prestasi, sentiasa bermotivasi diri dan elakkan dari meninggi diri (ape lak kaitannya ntah)... Apepun, masa untuk siapkan kerja-kerja yg tengah meronta-ronta utk disiapkan... Yeahhh!!!!!




Meja study aku yg bersepah... haishhh...


bersepah lagi... hehehehe

No comments:

Post a Comment