Wednesday, February 2, 2011

..:: Adakah Aku Seorang Paranoid??? ::..

Alkisahnya, smlm sumone told me that i'm such a paranoid person. Katanya aku ni paranoid semacam... Sebelum ni orang yg sama jugak pernah kata aku ni perangai macam mak nenek... s0b37x... Berbalik semula pd isu whether Hawa is a paranoid person or not? (Cewwwahhh, cam tgh extract issue utk soklan perundangan lak)... Aku tergamam & blur sekejap bile dia cakap aku camtu...Mula lah kepala otak aku ni ligat dgn pelbagai-bagai soklan. Setahu aku org yg menghidap paranoia ni jenis yang over ble pk sumthing, suka pk bukan-bukan, risau melebih-lebih, suka berimaginasi di luar batas (jgn pk lain ya :p)... Selain itu, paranid ni juga suka berdelusi, suka syak or have suspicion tanpa basis... Adakah aku dalam kategori sume tu? Bila aku amik masa & renungkan kembali, muhasabah diri, ada di antara ciri-ciri itu pada diri aku... Puncanya? Maybe sebab aku banyak kali & acapkali ditikam dari belakang sblm ni. Aku asyik memendam rasa & makan hati dgn sikap hamba Allah tu yang wat aku jd begini. Selalu hilang kepercayaan, selalu ada masalah dan konflik diri yg serius, depression... Aku rasa dgn cara menjauhkan diri dr org tu akan buat aku kembali normal. Mungkin terlalu banyak yg hamba Allah tu da wat pd aku sampai aku trauma... "trauma yg melanda, menikam-nikam jiwa..." ahaksss.... tetibe teringat lak lagu kumpulan Elite nyanyi tu... ngee (n_n)... sambung balik.... At last, sume aku yg salah & akulah penghidap paranoia (Yessss!!!!) .... InsyaAllah, ini sume akan aku jadikan titik tolak utk aku berubah sedikit demi sedikit menjadi seorg yg barjaya mengatasi masalah paranoia tu... aku mahu jd lebih kuat, lebih tabah menghadapi hari-hari mendatang... Al-maklum lah, ni last semster aku di UIA, jadi aku kena lebih berusaha, lebih konsisten dgn pelajaran aku, aktiviti aku kena seiring dgn matlamat yg hendak aku capai dlm hidup... Aku perlu prioritize kan perkara-perkara yg penting dalam hidup aku... Cakap-cakap orang yg hanya mahu melemahkan minda dan diri kita x kira dr segi lahiriah atau rohaniah, yang ingin melemahkan benteng pertahanan diri & menjatuhkan kita patut di abaikan saja... I am who I am... I juz wanna be myself. If u dont like me & cannt accept me juz the way I am, u may leave me or stay away from me. As simple as that... Find ur own happiness with ur own way... In a nutshell, May Allah bless u~ Sekian sahaja utk hari ini...

3 comments: