Sunday, March 6, 2011

..:: Mahallah Diceroboh ::..

intruder tak diundang tapi minta ditendang
Salam... Ape kabo semua? ahaksss... harap sume nya sihat-sihat belaka hendaknya... Ari ni aku nak kongsi sikit cite yg terjadi pd tgh mlm td... alkisah nya, tgh aku sibuk-sibuk print gambar-gambar bersama teman & men'download' kes-kes rogol, terdengar lak announcement ttg pencerobohan... mahallah a.k.a hostel yang aku menginap telah diceroboh oleh lelaki yg tidak dikenali...OHHHHHHH, TIDAKKKKKK!!!! mmg kecoh lor selepas announcement mengejutkan dan membuatkan org terkejut itu dibuat... Roomates aku yg da tido semua terbangun dan ketakutan lps dgr announcement tu yg di ulang beberapa kali.... perghhhh, situasi ketika itu gawat seyh.... Roomates aku confirm tak boleh tido dan berkumpul di bilik aku.... then kitorg ternampak ade beberapa org pak guard kat luar tingkap yg sibuk menyuruh kitorg kunci pintu dan tutup tingkap... Penceroboh??? tatkala terdengar perkataan intruder tu mula lor kitorg buat beberapa presumption (sempat lagi time gawat2x ni... hehehehe)... antara presumptions yg sempat di buat adalah seperti berikut :-

  1. macam mana ya kalau penceroboh tu masuk bilik kita & rogol kita?
  2. macam mana lak kalau dia menyelinap masuk bilik kita dengan bersenjatakan pisau,then ugut kita supaya bagi semua duit, laptop, handphone?
  3. penceroboh tu warga tempatan ke foreigner erh?
  4. penceroboh tu masuk ikut mana erh? ikut pintu belakang mahallah ke atau pintu depan?
  5. macam mana dia boleh menceroboh erh, dia menyamar jadi pempuan or pondan ape?
  6. macam mana kita nak cam dia kalau dia mencabul kita then lari mcm tu saja? sempat ke pak guard nak kejar dia? dapat ke kesan penceroboh tu balik? uia ni bukan kecik...

Haaaaa.... itu dia antara presumptions yg sempat kitorg buat sementara mengintai-intai pak guard kat luar bilik yg asyik suruh kitorg kunci pintu dan tingkap... ahakssss... macam-macam kan? tapi keselamatan tu sangat penting kan, mana tak nya, kalau ade kes-kes mencabul, rogol, rompak, mencuri, kan bahaya tu... kesan dan implikasi terhadap institusi dan jugak pelajar tersangatlah banyak... aku nasihatkan roomates aku supaya tido je, tak payah pikir banyak... bukak lampu depan bilik sudah... hehu... ngeri tul kalau terbayangkan kes-kes rogol dalam kampus if perkara mcm tu betul-betul pernah terjadi... perghhh, aku ni dah lah tengah baca kes prima facie ttg kes rogol... mmg aku tgh berimaginasi kes rogol ni sbb fakta-fakta nya pun semua cite detail apa yg perogol tu buat pada mangsa nya... harap-harap malam-malam seterusnya nanti takkan ade lg dengar announcement ttg penceroboh tanpa di undang tapi minta ditendang tu... hehehehehe.... ape aku taip ni...  apepun, jaga lor keselamatan diri masing-masing,ok... sentiasa kunci pintu bilik atau pintu rumah jika bersendirian... pastikan nombor-nombor yg penting ada dlm simpanan... senang nk contact if pape jd nanti... Renung-renungkan!

No comments:

Post a Comment